Image
netwerk vastgoedsturing

Wil je gebouwen inzetten om de beleidsdoelen van je gemeente te behalen? Dat is best lastig. Hoe stuur je daar nou op vanuit de gemeentelijke organisatie? Daar weet dit netwerk wel raad mee! Sluit je aan, laat je inspireren door collega's uit het hele land en deel je eigen ervaringen!

Met wie?

Door de professionalisering van het gemeentelijk vastgoed zien we steeds meer specialistische rollen ontstaan. Dit netwerk is bedoeld voor medewerkers van gemeenten met een focus op vastgoed-/portefeuillesturing. 

Hoe werkt het?

Kernvraag van dit netwerk is hoe de gemeente het beste op haar vastgoedportefeuille kan sturen zodat het bijdraagt aan de gemeentelijke beleidsdoelen. Doel is elkaar vooruit te helpen door kennis en ervaring te delen. De meerwaarde zit hem vooral in het collegiale contact. Door samen op te trekken gaat de kwaliteit omhoog en kan tijd worden bespaard. 

 

Je komt met het netwerk een paar keer per jaar samen rond een specifiek thema. Daarbij staat de praktijk centraal. Waar nodig en mogelijk worden er experts gevraagd. Ook is er ruimte om vragen, actualiteiten en kennis te delen. Loop je in de tussentijd ergens tegenaan? Dan kun je altijd terecht bij je collega’s uit het netwerk. 

De resultaten van de groep worden, waar mogelijk, vertaald naar de spelregels voor vastgoedmanagement. 

Thema's en bijeenkomsten 

Specifiek thema voor deze groep is de inzet van de vastgoedportefeuille voor lokale doelen (vanuit verschillende perspectieven). Daar gaan we (voor en achter de schermen) mee aan de slag. De uitkomsten gebruiken we als input voor de publicatie 'Van beleid naar ruimte'.

Bijeenkomsten staan gepland op:

  • 16 mei; Integraal Voorzieningenbeleid in een groeiende gemeente  
  • 11 juli: Handig bij losse verhuur (online)
  • 28 november: Maatschappelijk Vastgoeddag 2024

Ook zijn de deelnemers aan het netwerk ook van harte welkom bij onze actualiteitencolleges.

 

 

Ook meedoen?

Leuk als je je aansluit bij dit netwerk. Neem contact met ons op via 033-258 4337 of via info@bouwstenen.nl, dan regelen wij alles voor je.

 

Zie ook de informatie over het partnership en de andere netwerken.

Organisatie & informatie

Ingrid de Moel faciliteert het netwerk inhoudelijk. Ook zorgt zij voor de verbinding met het bredere netwerk. Voor inhoudelijke vragen kunt je ook terecht bij Wicher Schönau, partner en adviseur maatschappelijk vastgoed bij Twynstra Gudde. Gertjan Kolkman is verantwoordelijk voor de planning en organisatie binnen het netwerk om een succesvolle ervaring te creëren. Voor vragen over deelname, wensen of opmerkingen kun je contact opnemen met hun. 

 

  Wicher Schönau Gertjan

Ingrid de Moel 

Wicher Schönau

Gertjan Kolkman
Programma Twynstra Gudde Event Manager

06 - 5231 0845

 

06 - 3563 4898

 

 

Meer informatie

  • Webinfo: Spelregels portefeuillesturing (Bouwstenen)
  • Webinfo: Ontwikkelwerk spelregels (Bouwstenen)
  • Webinfo: Ontwikkelwerk van Beleid naar Ruimte (Bouwstenen) 
  • Informatie: De rol Portefeuille managen uit de publicatie Rollen in het vastgoedmanagement (2017)
  • Publicatie: Reisroute - naar een gemeentelijk portefeuilleplan (Bouwstenen, 2017)
  • Publicatie: Spelregels vastgoedmanagement (Bouwstenen, 2016)

Portefeuille SturingBeleidFacilitair managementLevencyclus beheerAccountmanagement