Geschikt voor

Vastgoedmanagement op operationeel niveau.

 

Toelichting van de leverancier

NBIS is een gebouwbeheersysteem met daarin gegevens over het gehele gebouw en de aanwezige constructiedelen, inclusief installaties. De gebruiker kan die gegevens op elk moment inzien om planningen en budgetten op te stellen. Daarnaast kunnen alle betrokkenen, zoals huurders, inspecteurs en aannemers inloggen in het systeem. Zij hebben toegang tot modules waarvoor ze geautoriseerd zijn.

NBIS kent de volgende modules:

  • Gebouwdossier; in het gebouwdossier zijn alle relevante gegevens over het gebouw (per ruimte) vastgelegd, zoals NAW gegevens, kadastrale informatie, eigenaar- en perceelgegevens, plattegronden, maatvoering, materiaalgegevens, foto's, scans en interactieve kaarten. Relevante documenten kunnen worden gekoppeld. 
  • MJOP; op basis van het gebouwdossier wordt het MJOP opgesteld, opgebouwd uit vier verschillende categorieën (budgetten): vervanging en planmatig onderhoud, preventief onderhoud, storingen en diensten en energiekosten. Met het controlpanel van het MJOP kan de gebruiker de tijdsperiode aanpassen, verschillende portefeuilles en gebouwen selecteren, verschillende budgetten selecteren en het rentepercentage indexering instellen. Hiermee kan online geanalyseerd worden wat de budgettaire consequenties zijn van het uitstellen of vervroegen van onderhoudswerkzaamheden. 
  • Onderhoudscontracten; van een onderhoudscontract worden de voorwaarden en de daarbij gemaakte afspraken vastgelegd: begin- en einddatum, overeengekomen prijs, betreffende onderdelen van het gebouw, overige voorwaarden en opzegtermijn. Het bijbehorende contract kan als PDF worden bijgesloten. NBIS bewaakt de contracten en geeft een signaal als de opzegtermijn in zicht is. Daarnaast toont het systeem per onderdeel òf en met welke partij een contract is afgesloten.
  • Storingsmeldingen en inspectierapporten; hierin kunnen huurders/interne klanten storingen melden en verzenden inclusief een foto, beheerders storingen beoordelen en doorzetten naar een onderaannemer, onderaannemers storingen gereed melden en betrokkenen de voortgang van de afwikkeling van een storing volgen. Inspectierapporten (en nulmetingen) kunnen op locatie worden aangemaakt, op het moment dat een gebrek wordt geconstateerd.
  • Exploitatie en verhuur; hierin kunnen verhuurbare eenheden worden gedefinieerd en verhuurcontracten worden opgesteld. Van elk contract worden o.a. looptijd, huurprijs en opzegtermijn vastgelegd. NBIS geeft een signaal als een opzegtermijn in zicht komt.
  • Analyses en rapportages; hierin kan de gebruiker rapportages samenstellen waarin de rapportageperiode, het aantal gebouwen, type kosten en (huur)opbrengsten kunnen variëren. 
  • Gebouwmetingen; voor het vastleggen van metingen.
  • Gebruikersbeheer en autorisaties; hierin kan de NBIS beheerder gebruikers aanmaken en autoriseren om toegang te hebben tot onderdelen. Binnen NBIS zijn standaard rollen gedefinieerd: superuser, hoofdbeheerder, beheerder, verhuurder, huurder/interne klant, onderaannemer en inspecteur. Daarnaast kunnen gebruikers worden geautoriseerd om toegang te hebben tot de informatie van enkele of alle gebouwen.

 

Gebruiksspecifieke informatie

PM

 

Kosten

-

 

Gebruikers

-

 

Beoordeling door gebruikers

-

 

Meer informatie

  • NBIS van NBIS Gebouwbeheer