![]() |
![]() |
De gemeentelijke vastgoedorganisatie
Twintig jaar geleden bestond het begrip maatschappelijk vastgoed nog niet. Sindsdien hebben we in netwerkverband gebouwd aan een nieuw vak en een nieuwe vastgoedsector speciaal gericht op vastgoed met een publieke functie zoals scholen, sport-, buurt, en cultuurhuizen. We zijn een eind op weg, maar we zijn er nog niet. Daarbij zorgt elke tijd en college voor nieuwe uitdagingen en heeft elke opgave zijn eigen dynamiek.
De organisatie op orde krijgen is een van de 6 punten uit de Agenda Maatschappelijk Vastgoed 2025. Tijdens netwerkbijeenkomsten was dat regelmatig onderwerp van gesprek. Waar ben je van? En wat is je opdracht en de cultuur van je organisatie? Deze gesprekken waren aanleiding hierover een enquête uit te zetten bij de hoofden van de gemeentelijke vastgoedafdelingen en de vastgoedteams in ons netwerk.
Voor wie?
Gemeenten, adviseurs
Vastgoedmanagers, vastgoedprofessionals, HR & Organisatie
Wat halen?
Inzicht in waar we vandaan komen, nu staan en naar toe kunnen bewegen om de opgaven van deze tijd (vervangen, vernieuwen en uitbreiden) goed georganiseerd te krijgen.
Wat brengen?
Ideeën en oplossingen voor de grootste organisatievragen.
Hoe?
We doen dat via een korte presentatie en vooral veel interactie. We gaan met drie belangrijke ontwikkelpunten waarin we samen kunnen optrekken naar huis.
Met wie?
![]() |
![]() |
Jan Kappers Teamleider Vastgoed en Grondzaken bij Gemeente Emmen |
Wouter Dreimüller Adviseur bij Twynstra Gudde |
Meer informatie
Publicatie: Rollen in het vastgoedmanagement
Publicatie: Doorontwikkeling van de gemeentelijke vastgoedorganisatie
Publicatie: Verduurzaming als organisatievraagstuk
Enquete (graag door hoofd/teammanager vastgoed in te vullen voor zover nog niet gedaan)