Geschikt voor 

Vastgoedmangement op operationeel niveau.

 

Toelichting

Xpand is een systeem voor de financiële administratie en het vastgoed. Het bevat de volgende onderdelen: 

  • Onderhoud en beheer; het registreren van gebreken en de daarop volgende werktaken naar de meest gunstige partij, het bijhouden van energieverbruik en besparingen daarop, het beheren en maken van onderhoudsplanningen. 
  • Huuradministratie en documentbeheer; voor het aanmaken van contracten, het zoeken naar vrije objecten, het overboeken naar grootboeken en het verrichten van andere financieel-administratieve handelingen. Ook afspraken met klanten en leveranciers kunnen hier geregistreerd worden.
  • Financiële administratie; voor het beheren van begrotingen, boekhoudingen, inkoopfacturen en bestellingen.

 

Het uitgangspunt is Xpand Desktop, maar dit kan uitgebreid worden met een applicatie voor internet, intranet of mobiele telefoon om de volgende handelingen makkelijker uit te voeren:

  • meldingen van gebreken,
  • woninginspecties,
  • meterstanden van gas, water en elektriciteit,
  • inspecties ter plaatse en
  • planmatig onderhoud.

 

Voor huurders van woningcorporaties bestaat er Xpand Web, waar zij:

  • gebreken melden,
  • het contract bekijken,
  • betaalde en onbetaalde facturen bekijken,
  • informatie over de omgeving bekijken,
  • plattegronden van de woning bekijken en
  • documenten en foto’s opvragen en gebruiken.

Woningzoekenden kunnen zich registreren en zich voor vrije woningen inschrijven.

 

Gebruiksspecifieke informatie

-
 

Kosten

PM

 

Gebruikers

Vele woningcorporaties (o.a. IJseldal Wonen en studentenhuistvester DUWO), commerciële vastgoedbeheerders, dienstverleners aan Verenigingen van Eigenaren, maar ook overheden, zoals gemeentelijke woningbedrijven en defensie vastgoedbedrijven.

 

Beoordeling door gebruikers

PM

 

Meer informatie