Handige informatiesystemen
We hebben steeds meer informatie nodig, door nieuw beleid (o.a. duurzaamheid), behoefte aan meer strategische sturing (van klachten- naar portefeuillesturing) en de toenemende aandacht voor maatschappelijk vastgoed vanuit samenleving en politiek. Het verzamelen en combineren van allerlei data kost veel tijd. Dat kan meestal beslist eenvoudiger, met handige en gebruiksvriendelijke informatiesystemen.
Minder rompslomp en Meer digitaal dus, twee belangrijke onderwerpen in de samenwerkingsagenda van Bouwstenen.
In 2023 hebben we in het kader van het meerjarig ontwikkelprogramma In Control het onderzoek naar informatiesystemen herhaald. Daarbij hebben we ook onderzoek gedaan naar de gebruikerstevredenheid van de systemen. Zijn de systemen ook functioneel voor het nieuwe beleid en handig voor de eigen medewerkers, voor de huurders/gebruikers van de panden en voor de burger/politiek?
Wat halen?
- Zicht op wat de verschillende systemen bieden en wat de plannen zijn voor doorontwikkeling.
- Contact met andere gebruikers om te zien waar de gemeenschappelijke vragen liggen.
Wat brengen?
Eigen vragen, ervaringen, inzichten en wensen ten aanzien van de informatiesystemen.
Hoe?
We presenteren kort de resultaten van het onderzoek. Daarna kunt u met uw eigen en andere systeemleveranciers en gebruikers in gesprek aan de hand van uw eigen vragen of aan de hand van een door ons ontwikkelde checklist. Aan het eind van de sessie bespreken we welke wensen gemeenschappelijk zijn. Het resultaat verwerken we tot vragen aan systeemleveranciers.
Met wie?
Petra Heesterbeek Afdelingshoofd Maatschappelijk Vastgoed bij Gemeente 's-Hertogenbosch |
|
Dennis Lenssen Manager operations - Prequest |
|
Maarten Vlasveld Commercieel manager - Condor |
|
Lisa Zaman Account manager - Planon |
|
Jean-Pierre N'gouan Chief Growth Officer - Humble |
|
Jurjen van BunningenAlgemeen Manager - Metafoor Software |
|
Mari van Wanroij Accountmanager O-Prognose - Spacewell |
Meer informatie
- Agenda Maatschappelijk Vastgoed 2023
- Ontwikkelwerk: In Control
- Bericht: Klant en medewerkerstevredenheid